Funktioner

Du får en kreditvurdering, intuitive anbefalinger til kreditvilkår, samt gode råd og ting at være opmærksom på. Det er et nemt og vigtigt tjek, der giver lavere finansiel risiko og bedre likviditet til din virksomhed.

context.image.alt
Funktion

Platform

Med et kredittjek af kunder og leverandører, kan I minimere risikoen for store tab på debitorer og sænke antallet af inkassosager. Vores kreditanbefalinger hjælper dig med at sætte betalingsbetingelser for dig og dine kunder, så I rimeligt fordeler den finansielle risiko mellem jer og dermed minimerer den. 

Læs mere om platformen
Funktion

API

Med vores API er det muligt for jer at integrere vores data direkte ind i jeres systemer, hvorigennem I får adgang til alt vores data. Det indebærer adgang til kreditvurderinger, regnskabsdata m.m. API’en kan her hjælpe med at automatisere kreditprocessen i din virksomhed. Få nemt det fulde overblik over dine kunder og samarbejdspartnere, så der kan tages hurtige og rigtige beslutninger.

Læs mere om API
Funktion

Integrationer

Vi leverer allerede nu integrationer til blandt andet Microsoft Navision, Web CRM, Podio, Hubspot m.m. Vi udvider gerne med integrationer til netop dit system.

Læs mere om integrationer
Funktion

Kreditrapporter

Vores kreditrapport giver dig et hurtigt og intuitivt overblik over dine kunder, leverandører og samarbejdspartnere. Vi har samlet de vigtigste informationer til at vurdere risikoen ved at foretage en handel eller indgå et nyt samarbejde.

Læs mere om kreditrapporter
Funktion

Overvågning

Når dine kunder og leverandører er lagt til overvågning, modtager du automatisk besked, hver gang der sker ændringer. Dette kunne være ved fald i Risika score, statusændring på virksomheden og ved ændring i stamdata. Overvågningsfunktionen giver dig mulighed for at reagere med det samme. F.eks. hvis dine kunder ændrer risikoprofil, kan du stoppe med at yde kredit til dem. 

Læs mere om overvågning
Funktion

Dataleverancer

Dataen leveres som daglige eller enkeltstående dataudtræk i CSV-format og bliver typisk sendt til en SFTP-server eller via mail. En alternativ måde, at tilgå det samme data på, er gennem vores Nordiske API. Vi tilbyder både at levere dataen som rådata eller i et efterbehandlet format, hvor vi har ensrettet alle datakilder til globalt format.

Læs mere om dataleverancer

Øvrige funktioner

Filtrering og eksport

Mulighed for avanceret filtrering og eksport af virksomhedslister. Benyttes primært til at finde lead lister og kan hjælpe med segmentering af målgruppesøgning. Du kan blandt andet vælge at selektere målgrupper ud fra f.eks. brancher, geografi, risiko eller kombinationer af disse.

Integrationer

Vores API kan integreres til en lang række forskellige ERP og CRM systemer, så du nemt kan tilgå alt vores data, direkte fra dine egne systemer. Vi leverer allerede nu integrationer til blandt andet Microsoft Navision, Web CRM, Podio, Hubspot m.m. Vi udvider gerne med integrationer til netop dit system.

Automatisering

Gør processen med kreditvurdering af erhvervskunder nem og automatiseret. Ved at integrere dit eget ERP og CRM system med Risikas API, kan du hente vores anbefalede betalingsbetingelser direkte.

Automatiseret tegningsregel

Med vores automatiseret tegningsregel gør vi det nemt for virksomheder at få den rigtige underskrift første gang. Vi har, ved hjælp af en avanceret logik, en løsning, hvor vores API leverer prioriterede forslag til de tegningsberettigede på mere end 95% af alle aktive CVR-numre i Danmark.

Kreditpolitik

Med et enkelt værktøj, der indeholder alt nødvendig virksomhedsinformation, bliver det nemmere for alle i organisationen at overholde jeres kreditpolitik.
Mulighed for at du kan opsætte din egen interne (og branchespecifikke) kreditpolitik direkte på platformen, hvorefter alt brug af Risika automatisk rettes til efter denne politik.

Udlånsalgoritmer

Specifikt til udlån, kan det være afgørende at supplere udregningen af risikoen og anbefalet kreditmaks med specialtilpassede scoreringsmodeller, der kan inkludere bogføringsdata fra regnskabsprogrammer, transaktionsdata fra banker og/eller jeres virksomheds egen betalingshistorik på jeres kunder.